MindfulBewegen


Mindful Bewegen is een combinatie van Mindfulness, Ademhalingstechnieken en Lopen/Wandelen met als resultaat minder stress en meer energie, een goede balans en conditie.

Je leert bewust en beter te bewegen, te ademen en te voelen. Het is een bewustwordingsproces dat je op alle vlakken in je leven kan meenemen.


Wil je graag in groepsverband leren hoe je mindful kunt lopen/wandelen, dan is de 5-weekse reeks Mindful Wandelen/Lopen zeker iets voor jou. De cursus is geschikt voor iedereen en is zo opgezet dat zowel gevorderden als beginners kunnen meedoen.


























Check hier datum en locatie van de eerstvolgende 5-weekse cursus. Ook mogelijk op afspraak indien je zelf een groepje hebt samengesteld van minimum 5 personen.



Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Je maakt kennis met de verschillende facetten van het wandelen/lopen en je leert te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het lopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het 'hier en nu' te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

 

Ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel mensen ademen verkeerd waardoor ze veel te veel energie verbruiken. Bij Mindful Bewegen gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je inadement, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het lopen.

 

Bewegen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Dit is je kans om te leren hoe je volop van het lopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het 'hier en nu'.